Snídaně je kvalitní základ dne

Ráno se nevyplácí držet diety. Snídaně by totiž měla být výživná. Máte chuť na volská oka s vypečenou slaninou a křupavým pečivem? Nebo si potrpíte na jogurt s džemem? První jídlo vás naladí na celý den. Proto pečlivě vybírejte suroviny, ze kterých ho připravujete. Poradí i značky kvality na obalech výrobků. 

 

Vejce

Vybrat kvalitní vejce je umění. Vyšší cena neznamená lepší kvalitu, nenapoví ani původ na obalu. Vyplatí se umět číst informace na skořápce. Razítko s kódem na vejci prozradí zemi původu a podmínky, ve kterých slepice žijí.

 

Máslo

Základem másla je kvalitní a čerstvá smetana. Másla vyrobené v ČR obsahují zpravidla 82 % mléčného tuku. Ve složení tradičního másla nenajdeme žádné konzervační látky ani emulgátory. V obchodech se však můžete setkat i s jeho náhražkami. Označují se např. jako Máslíčko, Raníčko, nebo je u výrobku uvedeno „s máselnou příchutí“.

 

Slanina

Slanina nebo špek se běžně označuje údajem, který uvádí, kolik bylo pro výrobu použito hlavní suroviny, tzn. vepřového boku nebo hřbetního sádla. Další informace, jako je třeba obsah soli, zjistíte v případě balených slanin z označení výživových hodnot. Při střídmé konzumaci těchto výrobků se rozhodně nemusíte obávat mírně vyšší tučnosti a slanosti.

 

Pečivo

Při výběru pečiva sledujte pozorně popisky. Cereální není to samé, co celozrnné. Celozrnné pečivo má vysoký obsah vlákniny, řadu vitamínů a minerálních látek. Vícezrnné obsahuje zase semínka olejnin a luštěnin. Jaké volit pečivo? Dodržujte zásadu pestré a vyvážené stravy, střídejte celozrnné a vícezrnné pečivo, kontrolujte obsah soli ve výrobku.

 

Jogurt

Jogurty představují výborný zdroj vysoce biologicky využitelných bílkovin, vápníku, fosforu, ale také vitaminů, zejména ze skupiny B a významných stopových prvků. Při koupi jogurtu sledujte podmínky jeho skladování, složení surovin a výživové údaje. U ochucených jogurtů se zaměřte na obsah ovoce ve složce a přídatné látky.

 

 

Napsat komentář